SEND OSS EN MELDING

Ved å bruke dette skjemaet godkjenner du lagring og håndtering av din informasjon fra denne nettsiden.

ADRESSE

Sender fra:

Schenker AS Norge
Industriveien 47

Tlf: 92052814
Epost: post@umainterior.no

SUPPORT

Mandag – fredag: 09:00 til 16:00

FØLG OSS

Du handler hos:
Uma Interiør v/Agenta AS
Org nr 911 814 684
Tlf 92052814

GENERELT

Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer 25% mva.

Vi etterstreber å sende ordren så raskt som mulig. Normal leveringstid er 3-4 uker.

Vi bruker Schenker som distributører for dine produkter. Varene prøver vi å sende på den måten som gir deg dem på hurtigst måte, men såklart forsvarlig. Vi har alltid gratis frakt.

Vi selger og sender kun til Norge.

Du må ha fyllt 18 år for å handle hos oss.

Selv om varene vises på nettsiden, kan det ha oppstått feil. Farger og størrelser kan være vanskelig å gjengi korrekt på en dataskjerm. Likevel har vi prøvd så godt vi kan å beskrive varen. Vi tar derfor forbehold om at farge og mål på produktene kan avvike litt fra produktbildene og oppgitt informasjon.  Vi tar også et forbehold om åpenbare skrivefeil når det gjelder pris og beskrivelse.

Når du har bestilt varer hos oss, vil du umiddelbart motta en automatisk ordrebekreftelse pr. e-post fra oss. Derfor er det svært viktig at den eposten du legger igjen hos oss er en betjent epost-adresse. Her foregår det meste av kommunikasjon om det skulle være noe vi ønsker å ta kontakt med deg, avtale noe spesifikt eller annet. Legg også igjen korrekt personalia. Når varen er pakket og sendt fra lager får du en e-post om dette innen kort tid. Falske ordrer politianmeldes.

DISKRESJON

Vi behandler alle kunder med den største diskresjon, og du skal ikke måtte oppleve at noen av informasjonen som angår kundeforholdet skal komme i feil hender eller på annen måte bli spredt.

BETALING

Betaling kan sikkert og enkelt gjøres med bankkort. Vi benytter PayPal, men det er ikke noen betingelse at du har din egen PayPal-konto. Vi gjør oppmerksom at all betaling hos oss skal være sikkert! Klarna er en annen betalingsløsning som kommer etterhvert hvor man kan delbetale.

ANGRERETT

I henhold til Angrefristloven, har du 14 dagers returrett på varer med en verdi over kr 299,-. Varen må returneres til oss ubrukt, uskadet og i original forpaking. Du betaler selv for returneringen. Angrerettskjema ligger vedlagt som link i enhver ordrebekreftelse. Dersom du angrer på et kjøp hos oss, kan du ta kontakt med oss – slik at vi vet at varen kommer i retur.

HUSK at du må returnere alle varer i originalemballasjen, og pakke de trygt slik de at kommer tilbake til oss innen 14 dager etter mottakelsen. Varer uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Det er du som er ansvarlig for at varen kommer tilbake til oss i uskadet stand, slik den var når du mottok den. Fyll også ut angrefristskjemaet og send dette tilbake til oss i pakken – eller på mail om du ikke skulle ha noen mulighet å skrive det ut.

Vi tilbakebetaler alt det du har betalt ved kjøpet når hele kjøpet returneres og skjer innen 14 dager etter at vi har mottatt produktet.


Angrerett kan ikke benyttes hvis:
– varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
– varen der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake.
– varen er spesial-laget til deg
– ved brudd på forsegling der varer er forseglet.
– varens verdi inkl. frakt og omkostninger er under kr. 300,-
– varen er på salg, metervare (spesialbestilling; tilpasset etter kundens ønske)

Husk også at varene som returneres til oss IKKE sendes i postoppkrav, husk også at du ALLTID må ta kontakt med oss først.

Når det er sagt så skal det ikke være vanskelig å angre – du skal føle deg trygg når du handler hos oss – og uansett hva du skulle føle angående en vare som du ikke er helt fornøyd med, så ta kontakt med oss. Vi er her for deg! Vi ønsker å hjelpe. Ingen er tjent med at du ikke er fornøyd med handelen, men vi må ha disse reglene for å gjøre det ryddig for begge parter.

LEVERING OG FORSINKELSE

Vi leverer ordren din rett hjem til deg eller til registrert leveringsadresse og mottaker må selv sørge for fremkommelighet slik som rampe eller gateplan. Levering innebærer ikke bæring av produkter inn i hus/bygning. Ordren vil bli levert i henhold til det som er angitt på ordrebekreftelsen.

Levering vil skje innen 3-4 uker eller raskere og forbeholder oss retten til avvik. Besiller du flere enn ett produkt kan ordren din komme i separate forsendelser på grunn av ulik leverandør-leveringstid. Er produktet du har bestillt tomt på lager vil du snarest få opplysninger fra oss om det og velge å vente til hele ordren er komplett med ny estimert dato samlet ordre eller avbestille produktet som er tomt. Vi kan også avtale å sende produktet i en senere forsending fra leverandør når det er på lager igjen, da med en egen leveransetid og leveringstid.

Mottak 

Husk å alltid gjøre følgende før du signerer mottaket av ordren din:

  • Korrekt mottakeradresse(deg). (er ordren feilekspedert bør du si fra til Uma Interiør umiddelbart.)
  • Korrekt antall produkter/kolli.
  • Sjekk over at ingen produkter/kolli har skader eller merker som gjør det sannsynlig at produktet er skadet.

Har produktet skader ved mottakelse, skal du umiddelbart gi beskjed til forsendelsens sjåfør og be om at skaden noteres på din fraktseddelkopi. På den måten er det sikkert at transportør tar ansvaret for skaden.

Skaden skal umiddelbart videreformidles til Uma Interiør, pga reklamasjonstiden er 1-2 dager. Dette gjelder både synlige og ikke synlige transportsakder – derfor viktigheten med en grundig sjekk ved mottakelse. Ta vare på emballasjen slik at reklamasjon går enklest mulig.

REKLAMASJON

Alltid kontakt oss før du returnerer en vare. Dette gjelder også ved reklamasjon. Det er også her ditt ansvar at du pakker varen som sendes i retur på en forsvarlig og god måte. Vi sjekker alltid at våre produkt er hele og korrekt før de forlater oss. Skulle du likevel finne en skade eller feil på varen vil vi såklart ta hånd om dette. Ta derfor kontakt så finner vi en god løsning.

Det er viktig at du sjekker varen for feil og mangler umiddelbart etter at du mottar forsendelsen. Som nevnt så sjekker vi alle varer vi sender deg slik at de ikke inneholder feil eller mangler. Dersom du oppdager feil etter at varen er tatt i bruk, må du kontakte oss snarest – og innen 7 dager, slik at vi kan finne en løsning.

Uma Interiør følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett, noe som innebærer at du har minimum to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal aktsomhet utøves.

Dersom det ikke finnes noen mangel, kan selger kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendig for å avdekke mangler, betaling for reparasjon, dersom selger har gjort forbruker oppmerksom å dekke slike kostnader.

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.
Uma Interiør har salgspant i solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg.